Op Incheon Airport

23 juli 2019 - Incheon, Zuid-Korea

Maandagochtend om 7 uur begon mijn reis van meer dan 24 uur. Ik nam de bus naar Zuidplein, de metro naar Rotterdam Centraal, de trein naar Schiphol, het vliegtuig naar Rome, en het vliegtuig naar Seoul. Nu zit ik te wachten op het derde en laatste vliegtuid dat hier om 15:20 vertrekt (het is nu 11:50...), en dan alleen nog een taxibus naar mijn eerste verblijf.

Vandaag heb ik geleerd:

• Dat je niet "Jij ook" moet zeggen als de bagagecheck je goede reis wenst.
  • Dat de wisselkoers op het vliegveld heel slecht is.
  • Dat de stewards van Alitalia die de veiligheidsinstructies geven dood van binnen zijn.

Ik maakte me zorgen om de korte overstaptijd op Rome want vorige keer was er vertraging en toen moest ik een zeerkostbare dag van mijn vakantie missen. Natuurlijk was mijn stoel achterin, maar gelukkig gingen de achterdeuren ook open. Kon toch snel eruit. Of niet, want we werden met een pendelbus naar het vliegveld gebracht, dus moest ik toch op iedereen wachten! En dan ook nog een kwartier lopen naar de vertrekhal. Echt, Alitatlia heeft iets tegen mij. Maar ik heb het gehaald met 25 minuten te gaan (van de 50). Volgende keer toch maar een hoger budget vliegreis nemen.

Incheon Airport is erg groot. De layout is niet erg handig, want alles ligt op een lijn, en het duurt wel een kwartier om van de ene kant naar de andere te lopen. Met gebruik van die platte roltrappen (rolvloeren?). Is zeker geinspireerd door Rome. Ze hebben hier een gratis lounge en gratis douches, dus ik heb mezelf even opgefrist. Maar nu begin ik de vermoeidheid wel te merken. Misschien toch even een tukje proberen te doen?

Ik heb nog een aantal foto's, maar ik heb eerst mijn koffer nodig voordat ik die foto's toe kan voegen aan dit blog. Kan vast wel met bluetooth, maar ik kan momenteel niet te veel eisen van mijn vermoeide brein. Ik was al bijna vergeten dat mijn reis ook een eindbestemming had.

Wordt vervolgd in Osaka!

1. Trudie Bruggeman:
    23 juli 2019
    Ja hoor Erik , aan alles komt een eind!
  2. Jan:
    23 juli 2019
    Leuk verhaal Erik Geniet van avontuur.Gr.Oma en Opa.