Dag 4: Himeji en Arima en de bergen en Kobe en pudding

27 juli 2019 - Dainichi, Japan

Een dag met veel dingen vandaag, maar ook veel onderweg. Het was vandaag regenachtig en bewolkt, maar mijn paraplu heeft voornamelijk als wandelstok gediend. Het was 27 graden vandaag, en de koelere lucht maakt ademhalen net iets plezieriger.

Met mijn Japan Rail Pass nu actief nam ik er gelijk gebruik van en ging ik met de trein naar het kasteel van Himeji. Daar ben ik in mijn tweede reis ook geweest, maar kon ik niet naar binnen omdat het gerenoveerd werd. Daar kon ik het niet bij laten dus, want Himeji is een van de belangrijkste kastelen van Japan, en ook een van de weinigen die de tweede wereldoorlog heeft overleefd. Het was weer een bijzonder toeristische plek, ik heb hier ook mijn derde groep Nederlanders gehoord (eerste twee waren in Osaka), maar het zijn voornamelijk Chinezen die naar Japan toekomen. Ik ben door het kasteel heen gegaan, tot aan de bovenste verdieping. De trappen waren eng stijl, vooral als je met een rugzak om en een waaier, paraplu en plastic zak met je schoenen erin in je hand naar beneden moet.

Al bijna bij het kasteel...

In Himeji kasteel

Omdat ik vroeg ging heb ik de ergste drukte vermeden. Na Himeji ging ik naar Arima onsen, in de bergen ten noorden van Kobe. Hier kwam ik in het begin van de middag aan, vroeger dan verwacht. Arima onsen is, zoals de naam al zegt, een plaats waar je onsen kan vinden ( https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Onsen lees deze, want dit woord gaat vaak terugkomen). Ik heb rondgekeken en heb Gin no Yu bezocht, want een bezoek an Arima onsen kan niet zonder ook echt naar de onsen te gaan.

Rivier is Arima onsenGin no Yu buiten

Daarna naar Mount Rokko met de kabelbaan. Het was toch iets later dan verwacht, en door het weer had ik weinig zicht, dus ik heb me door dit gebied heen gehaast om naar Kobe te gaan.

De kabelbaan naar Mount Rokko"Zicht" over Kobe vanaf Mount Maya

In Kobe heb ik Nankin-machi bezocht, het Chinatown van Kobe, want ik had nog niet genoeg Chinezen gezienblijkbaar. Dar heb ik een hapje op (gyoza) en ben ik terug gegan naar Osaka. Oorspronkelijk wou ik 's avonds een andere kabelbaan opgaan voor een zicht over de stad, maar dat was toch niet veel soeps geweest vandaag.

Nankin-machi

Morgen ga ik weg uit Osaka en ga ik naar Gero. Dat is een plaats net zoals Arima, maar groter en mooier. En ver van de stad. Daar ga ik een fiets huren om sneller rond te kijken. Ook wil ik daar veel onsen bezoeken, want daar staat Gero bekend om. Ik blijf daar maar 1 nacht, en ik verblijf in een ryokan, een hotel in Japanse stijl. Maar genoeg over wat er nog gaat komen, dat zie we morgen wel weer.

Oh, mijn witte perzik pudding is weer op. Even om de hoek gaan...

1. Jan:
    27 juli 2019
    Je hebt weer veel mooie dingen gezien vandaag Erik .Gr.
  2. Erik:
    28 juli 2019
    En het gaat alleen maar beter worden!
  3. Annette Bok:
    27 juli 2019
    Intresssant en leuk om je mee te reizen Erik. "Onsen" opgezocht, mooi ritueel! Ik ben vandaag teruggekomen uit IJsland daar kan je jezelf ook onderdompelen in water afkomstig uit vulkanischebronnen. Zonder de rituelen die het in Japan wel heel bijzonder maken. Blijf je volgen 😊