Dag 5: Proberen bij te komen in Gero

28 juli 2019 - Gero, Japan

Vandaag was het weer warm. Niet zo heet als eerder, maar ook niet bepaald ideaal weer om een koffer 50 meter naarboven te zeulen. Ik vertrok vandaag uit Osaka om naar Gero te gaan. Ik ging bijna een uur eerder weg dan gepland, maar omdat ik net een uurlijkse trein miste was ik precies volgens planning in Gero.

Gero Station

Ik zette mijn koffer in een kluisje en heb bij het station een fiets gehuurd. Hiermee heb ik rondgekeken in Gero en ben ik naar Gassho-mura gegaan. Dit is een soort museum met traditionele huizen en gereedschappen.

Gassho-mura in GeroSamurai pantser

Hierna ben ik terug naar het station gefietst om mijn spullen te halen. Mijn hotel was een grotere klim dan verwacht, en toen ik daar aankwam ben ik snel naar de onsen gegaan. Ik had ook een soort pas waarmee je bij drie andere plaatsen gebruik kunt maken van de onsen, maar ik was al schoon genoeg en houd het als souvenir.

Brug in Gero

Mijn kamer in Gero

Het avondeten was inbegrepen bij het hotel. Dit was een all-you-can-eat, wat ze in Japan een "viking" noemen. Tja. Het ws voornamelijk zoals je in Nederland ook ziet, maar ze hadden wel luxe toetjes met een chocoladefontein en een suikerspinmachine. Na het eten ging ik even terug Gero in om wat foto's te maken nu het rustiger was en de zon veilig achter de bergen zat.

WaterCharlie ChaplinMorgen is het ontbijt ook inbegrepen, al heb ik dat wel iets vroeg gereserveerd, om 7 uur. Ik hoef niet bepaald vroeg weg te gaan, want de volgende plek, Takamatsu, ligt hier maar 3 kwartier vandaan.

Het is hier wel beter ontspannen. Geen bed  van springveren waardoor je heel precies moet liggen, geen krijsende kinderen die na 11 uur meer energie hebben dan het Duracel konijn, en een airco die al aanstaat als je binnen komt. Zal wel tegenvallen morgen, want minshuku stijl hotellen zijn vaak wat minder uitgerust dan ryokans zoals deze.

1. Trudie Bruggeman:
    28 juli 2019
    Hoop voor je dat er geen krijsende kinderen zijn!
  2. Jan:
    28 juli 2019
    Het is weer heel mooi Erik Wat een avontuur.