Dag 6: Takayama en niet betalen voor dingen

29 juli 2019 - Takayama, Japan

Vroeg op vandaag, want ik had het ontbijt vroeg gereserveerd. Na het ontbijt vertrok ik naar Takayama. Er was alleen een probleem. Voor dit hotel kon ik bij het online reserveren vooraf betalen, dus toen ik bij het station aankwam kwam er nog iemand van het hotel achter me aan gereden voor de betaling. Oeps...

De rit naar Takayama was maar een uur, dus geen haast vandaag. Ik liet mijn koffer achter in een kluis op het station en nam de bus naar Hida Great Limestone Cave, een grot in de bergen ten oosten van Takayama. Deze grot ging juist omhoog, want het ging door een berg heen. Binnen was het heerlijk koel. Volgene keer maar en hotel in een grot boeken. Daarna terug naar Takayama om in te checken bij het hotel.

Hida Great Limestone Cave binnen

Hida Great Limestone Cave

Dit hotel is een minshuku, een soort traditioneel Japans hotel, maar kleinschaliger dan een ryokan zoals die van gisteren. Ik had aardig wat was opgespaard, dus eerst even naar een wasserette, daarna weer verder.

Takayama minshuku

Maandag wasdag

Het was een stuk koeler vandaag, en het regende en onweerde een beetje. Ik kon bijna zonder waaier weg. Ik zou oorspronkelijk een fiets huren, maar toen ik met de bus naar de grot ging zag ik dat het makkelijk te lopen was. Ik was goed bijgekomen de laatste dagen (al heb ik blijkbaar wel twee blaren vooraan mijn tenen), dus de fiets liet ik staan. Onderweg nog een stukje met Hida biefstuk op, smaakte goed, en verder de gebouwen bekeken.

Takayama biefstuk

Winkels in Takayama

Pagode bij een tempel

Daarna terug naar het hotel om even te badderen, en daarna wachten tot de noedelzaak waar ik wou eten open ging. Daar ontmoette ik een jongen uit Brazilie die al lang in Japan woont en hier Engels les geeft. We hebben even gepraat over ho hij dat zo gekomen is en wat nou de juiste naam is voor Nederland/Holland. En vtoen na het eten ging ik weer per ongeluk weg zonder te betalen. Gelukkig kon iedereen er wel om lachen, maar als je ooit opeens een paar dagen niks van me hoort dan heb ik niet van mijn fouten geleerd.

Ramen noedelsMorgen naar Kanazaw, via Shirakawa-go. Ik blijf 3 nachten in Kanazawa, en ik weet nog steeds niet goed hoe ik mijn dagen daar vol ga brengen, dus ik zal wel wat improviseren denk ik. Hopelijk blijft het weer zo, want het is een stuk fijner als het koeler is. Dan heb ik meer zin om dingen te doen, want als het te heet is zijn dingen zo vermoeiend. Beter niet meer in de zomer gaan.

1. Trudie Bruggeman:
    29 juli 2019
    De gevangenissen zijn er vast niet zo als bij ons Erik!
  2. Jan:
    29 juli 2019
    Het is weer een hele belevenis Erik ,als je maar geniet .daar gaat het om.