Dag 8: Kanazawa en een plotwending

31 juli 2019 - Kanazawa, Japan

Ik zat vanochtend nog steeds te twijfelen. Fietsen in Kanazawa of naar Kurobe kloof. Volgens het weer zou het gaan onweren (LEUGENS) dus het leek me verstandiger om de stad in te gaan omdat slecht weer in de bergen minder fijn is. Dus fietsen werd het.

Poort bij Kanazawa Station

Om 9 uur haalde ik mijn fiets op, weer een electrische, en ging ik naar Omicho markt. Hier wordt voornamelijk fruit en vis verkocht. Ik zocht al een aantal dagen naar aardbeien, maar die hadden ze nergens. Vreemd hoor.

Omicho markt in Kanazawa

Omicho markt in Kanazawa

Na de markt fietste ik door naar heet Higashi Chaya District, waar je traditionele huizen kan zien.

Higashi Chaya DistrictHigashi Chaya DistrictZwaluwnest in Higashi Chaya District

Ik had verwacht dat alles dichter bij elkaar zou zijn, maar Kanazawa is veel groter dan verwacht. Je verplaatsen kan lastiger zijn dan verwacht. Er zijn veel bussen die langs de toeristische plekken komen, maar die rijden maar eens in de 20 minuten, heel onhandig voor zulk soort bussen. Fietsen lijkt ook een goed idee, maar je kan haast nergens je fiets neerzetten. Toen ik naar mijn volgende bestemming wou gaan kon ik maar geen fietsenstalling vinden, en die op de kaart stonden die ik mee kreeg bestonden niet of waren heel ergens anders. Toen ik eindelijk een plek had gevonden was ik zo ver van alles vandaan dat het de moeite eigenlijk niet meer waard was. Daarnaast was het juist zonnig en helemaal geen "slecht" weer, dus had ik het te zwaar om nog verder te gaan. Ik bracht mijn fiets weg en ging terug naar mijn huisje.

De komende zes uur hebben de rest van mijn reis bepaald. Ik ga er niet veel over zeggen, maar het komt erop neer dat ik ervoor heb gekozen om eerder naar huis te gaan. Ik heb al dagen moeite om het echt naar mijn zin te hebben, en ik heb er een slecht gevoel bij om hier nog veel langer te blijven. Daarom heb ik een vlucht naar huis geboekt voor maandag. Ik ga daarom niet naar Niigata, Aizu-wakamatsu, Sendai en Kinugawa, maar alleen nog naar Tokyo en kijk ik wat ik daar de rest van de tijd nog ga doen.

1. Annette Bok:
    31 juli 2019
    Ai Erik, ik schrik van je laatste passage! Maar het is altijd goed om naar je gevoel te luisteren. Sterkte en liefs, je tante
  2. Jan:
    31 juli 2019
    Jammer voor je Erik, maar je hebt gelijk.Je moet doen wat het beste voor je is.Gr.
  3. Teo:
    1 augustus 2019
    Wat jammer voor je Erik dat je je reis voortijdig beeindigd. Goede reis terug en groeten van ons allemaal.