Dag 3: Geen Kyoto, maar meer Osaka

26 juli 2019 - Dainichi, Japan

Omdat gisteren iets teveel lopen was heb ik het vandaag rustiger aan gedaan. In Kyoto zou ik de hele dag weer rondlopen, en dat leek me geen goed idee.

Ik ben vandaag naar de Aeon dichtbij gegaan. Dit is een zeer groot winkelcentrum van verschillende verdiepingen. Ik heb daar wat rondgekeken en ontbeten. Mijn portemonee is kapot gegaan (zoveel geef ik toch niet uit?) waardoor de munten er telkens uitrollen. Dus ik heb een oog opengehouden voor een winkel waar ze ook portemonees verkochten. En je kan een winkelcentrum nog zo groot maken, hetgene wat ik wil hebben verkopen ze weer nergens.

Aeon winkelcentrumBrood

Na het ontbijt ben ik naar Namba gegaan, waar ik gisteren eerder stopte. Daar ging ik naar de Kuromon Ichiba markt om te kijken wat daar allemaal was. Best veel, maar ik had geen hongerr, dus het bleef bij kijken en ruiken.

Kuromon Ichiba MarktBakje zeebeesten

Na de markt ging ik naar Den Den Town, het disctrict voor gamers en fans van anime en manga, dus daar heb ik even wat inkopen gedaan. Daarna ging ik door naar Namba Parks, en winkelcentrum met een park er bovenop.

Den Den Town

Namba Parks van boven

Na Namba Parks ging ik naar Dotonbori, een restaurant- en uitgaansgebied. Dat was mij iets te toeristisch, dus ik was er snel weer weg.

Dotonbori

Nog even avondeten halen in het winkelcentrum dichtbij, en dan rusten voor morgen.

Takoyaki

Morgen staat er veel op het menu: Himeji kasteel, Arima onsen, over de bergen Rokko en Maya, en als ik nog niet het gevoel heb dat ik klaar ben, even in Kobe rondkijken. Het klinkt druk, maar ik ben voornamelijk onderweg. Mijn Japan Rail Pass werkt vanaf die dagm dus ik kan nu grote reizen maken zonder dat het extra kost, en daar wil ik gebruik van maken! Ik hoop dat het weer net zoals vandaag wordt, want het zicht is ook vaak beter als het bewolkt is, en ik ga het weer flink hogerop zoeken, dus ik wil ook wat kunnen zien.

Na morgen vertrek ik uit Osaka. Dan begint de reis pas echt. Maar eerst een voorproefje doen morgen. Wel zorgen dat mijn wekker het doet.

1. Jan:
    26 juli 2019
    Op naar morGr.gen maar weer ,zo beleef je nog al wat.
  2. Trudie Bruggeman:
    26 juli 2019
    Heb je nu nog geen wekker?
  3. Teo:
    Mooie foto's