Dag 2: Overdreven veel doen in Osaka

25 juli 2019 - Dainichi, Japan

Veel gedaan vandaag, waaronder niet vrijwillig uitgeslapen. Ik had blijkbaar mijn telefoon uitgezet, en daarmee ook mijn wekker. Ik moest alleen wel vroeg weg om naar Chogosonshi tempel te gaan in de bergen ten westen van Osaka, maar met 2 uur minder was dat geen goed idee. Geen ramp, want ik had er toch al eens aan gedacht om die tempel uit mijn planning te halen. Toch maar eens een wekker halen als ik weer langs een 100-yen winkel kom.

Ik nam de metro naar Shitennoji tempel, vlakbij mijn vervolgroute. Dit is een van de vele shinto tempels in Japan. De foto's zeggen meer dan ik hierover kan zeggen. Het weer was vanochtend best fijn, want het was bewolkt. Een paar uur later zeiden de wolken gedag en kwam de zon zijn haat laten voelen.

Shitennoji tempelShitennoji pagode

Na Shitennoji tempel heb ik ontbeten bij een Family Mart, en toen ben ik naar een nabij gelegen park gegaan. Daar bezocht ik het Osaka City Museum of Fine Arts, want ik had toch een pas waarmee dat gratis kon, en daarna ging ik naar de Keitakuen tuin daarnaast.

Keitakuen tuin

Na het park ging ik naar Abeno Harukas, waar je een uitzicht over de stad hebt. Op weg naar mijn volgende bestemming ben k nog een anime/manga winkel binnengeglipt en heb ik eindelijk mijn eerste Don Quijote bezocht (een voordeelsupermarkt met een zeer verslavend deuntje op de achtergrond. Even een literfles water halen. Oh, het was met prik. Blegh.

Abeno Harukas

Uitzicht vanaf Abeno Harukas

Aangekomen in het Shinsekai district was het tijd voor lunch. De specialiteit daar is kushikatsu, verschillende gefrituurde dingen die je in een speciale saus dipt. Lekkerrr. Daarna naar Tsutenkaku toren, het symbool van dat gebied. Even van het uitzicht genieten en dan verder.

Tsutenkaku toren, alweer

Een paar haltes met de metro en ik kwam aan in het Namba district. Mijn voeten deden al behoorlijk pijn van al dat lopen, dus ik heb hier niet veel gedaan. Even een paar interessante punten langsgaan en dan verder naar wat ik nodig had: Naniwa no Yu, een onsen (badhuis). Deze was zeer uitgebreid, een stuk of 7 verschillende baden. Die met de jet stream was wel fijn, even de pijnlijke voetjes verwennen. En in traditionele stijl (niet echt), een flesje melk naar achter gieten na het bad. 10/10, misschien kom ik hier weer.

Dotonbori

Naniwa no Yu

Daarna terug naar mjn verblijf. Even iets te eten halen ook al had ik niet echt honger, en dan bijkomen. Eigenlijk zou ik naar een vuurwerkshow gaan, in het gebied waar ik gisteren was, maar dat kon ik niet meer aan. Ik ga later nog wel vuurwerk zien.

Morgen zou ik naar Kyoto gaan, maar dat is een dag met ook superveel lopen, en ik weet niet of dat een goed idee is nu. Kyoto laten vervallen is geen ramp. Ik ben er toch al 3 keer geweest, het was de dag die zou vervallen ls ik vertraging had, en het is beter in de herfst, dus vooruit. Morgen ga ik het iets rustiger aan doen. Even het grote winkelcentrum hiernaast bezoeken, dat mag ook wel eens. En weer naar het bad? Ik zie wel. De dag daarna gaat ook druk worden qua activiteiten, maar met minder lopen.

En dan nu mijn verslag over de kinderen die hier wonen. Na uren lang informatie te hebben verzameld heb ik geconcludeerd dat ze 20% van hun dag besteden aan rondrennen, 60% aan huilen, 10% aan huilend rondrennen, en 10% aan verdachte stilte. Hun bedtijd is nog niet bepaald, en wat er in hun voeding zit ook niet, maar als ik erachter kom waar ze de energie vandaan halen, dan ga ik ook eten wat zij eten.

Dus, morgen zie ik nog wel, nu eerst even ontspannen.

1. Trudie Bruggeman:
    25 juli 2019
    Hoeveel kinderen zijn het?
  2. Erik:
    25 juli 2019
    2. Maar klinkt als een hele peuterspeelzaal.
  3. Jan:
    25 juli 2019
    Het is weer mooi verslag ,en prachtige foto's Wij genieten er van.
  4. Norbart:
    25 juli 2019
    Erik man, wat doe en zie jij veel op een dag! Geniet je ook wel een beetje? 😬 Ben beniewd wat die kinderen eten, hahaha.
  5. Erik:
    27 juli 2019
    Hoe meer, hoe beter!
  6. Ed:
    26 juli 2019
    Leuk om al je avonturen zo te volgen. Kan je niet een carrière als reislogger hiervan maken?
  7. Erik:
    27 juli 2019
    Alleen als ik over dingen moet schrijven die ik leuk vind!